28 kwietnia 2015 r.- szkolenie pn. Jak postępować z klientem z zaburzeniami psychicznymi

W dniu 28 kwietnia 2015r. o godzinie 10:00 w sali konferencyjnej 201 budynku Starostwa Powiatowego w Limanowej odbyło się szkolenie dla pracowników ośrodków pomocy społecznej w tym głównie dla pracowników socjalnych pn. „Jak postępować z klientem z zaburzeniami psychicznymi” miejskich i gminnych ośrodków pomocy społecznej. Szkolenie prowadziła firma Centrum Rozwiązywania Problemów Społecznych z siedzibą w Pałacu Kultury i Nauki, Plac Defilad 1, 00-901 Warszawa.

 

W ramach szkolenia została poruszona tematyka:

  1. Ustawy o Ochronie Zdrowia Psychicznego w kontekście praktyki pracy socjalnej.
  2. Charakterystyka najczęstszych chorób psychicznych.
  3. Trudności w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi.
  4. Zasady bezpiecznego kontaktu z osobą zaburzoną psychicznie:
  5. Zachowania utrudniające kontakt.
  6. Sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami i negatywnymi emocjami klientów.
  7. Trening zachowań asertywnych:
  8. Rola zachowań asertywnych w pracy socjalnej.
  9. Przyczyny braku asertywności.
  10. Świadomość własnych uczuć w kontakcie z podopiecznym jako czynnik zapobiegający wypaleniu zawodowemu oraz wspierający efektywność pracy.

Ponadto uczestnicy szkolenia zgłębili wiedzę z zakresu efektywnej komunikacji w tym metody aktywnego słuchania oraz konstruktywnego zarządzania negatywnymi emocjami. Poznali techniki stawiania granic i omówili rolę przekonań stojących na drodze do jasnego stawania granic a także poznali techniki odmawiania innym z zachowaniem kontroli emocji. Każdy uczestnik szkolenia otrzymał materiały dydaktyczne oraz certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu. W załączeniu materiały edukacyjne stanowiące kompendium wiedzy ze szkolenia.

image_pdfimage_print
Skip to content