Nowy autobus dla Stowarzyszenia REMEDIUM

/ Aktualności
Przedstawiciele Stowarzyszenia REMEDIUM podpisują umowę na zakup autobusu do przewozu osób niepełnosprawnych

22 stycznia Zarząd Powiatu Limanowskiego podpisał umowę ze Stowarzyszeniem REMEDIUM na dofinansowanie zakupu 19 + 1 miejscowego autobusu, dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych.

W podpisaniu umowy uczestniczyli Jan Puchała – Starosta Limanowski, Mieczysław Uryga Wicestarosta, Agata Zięba – Członek zarządu, Wojciech Włodarczyk – Członek Zarządu, Jacek Drożdżak – Prezes Stowarzyszenia REMEDIUM, Grażyna Kurek – Wiceprezes Stowarzyszenia REMEDIUM, a także Monika Nawalaniec – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Limanowej i Małgorzata Frączek – pracownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Limanowej.

Dofinansowanie było możliwe dzięki pozyskaniu przez Starostwo Powiatowe w Limanowej za pośrednictwem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Limanowej środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach likwidacji barier transportowych przewidzianych w „Programie wyrównywania różnic między regionami III” w wysokości
235 tys. 645,36 zł. Wspomniana kwota stanowi aż 80% całej inwestycji.

– Zakupiony ze środków PFRON autobus pozwoli na dowóz uczestników na Warsztaty Terapii Zajęciowej, wyjazdy do teatru, wycieczki, spotkania integracyjne czy zawody sportowe. Pozwoli to na aktywizację osób niepełnosprawnych w życiu społecznym, integrację ze środowiskiem, stworzenie osobom niepełnosprawnym możliwości zaspokajania potrzeb psychicznych, umożliwi szeroko pojętą rehabilitację – mówi Jan Puchała Starosta Limanowski.

Podkreśla się, iż podpisanie niniejszej umowy było wynikiem zawartej w dniu 21 grudnia 2017r. umowy pomiędzy Powiatem Limanowskim a Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację projektu w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”.

image_pdfimage_print
Skip to content